Utilizăm cookies pentru ca tu să ai o experiență cât mai plăcută. Pentru a ne conforma noii directive e-Privacy, trebuie să primim acordul tău pentru a seta cookie-urile. Află mai multe.
Returnarea produselor
Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile calendaristice incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului.” Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.
Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original complet, cu toate accesoriile si/sau consumabilele aferente, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri,lichide, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa-o faca intr-un magazin; de exemplu, consumatorul ar trebui doar sa probeze un articol de imbracaminte, nu sa il poarte.
Renuntarea la cumparare va implica returnarea produsului, fara intarziere nejustificata si in decurs de maxim 14 zile de la anuntarea deciziei de retragere din contract, in ambalajul original complet, cu toate accesoriile si/sau consumabilele aferente, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit. Toate componentele produsului NU trebuie sa prezinte urme de deteriorare (zgarieturi, lovituri), de lichide, de uzura sau de consum, urmele unor socuri electrice, seriile sterse complect sau partial si vor fi verificate pentru a determina integritatea acestora.
Orice modificare a starii produselor sau deteriorarea ambalajului original a acestora ce face imposibila vanzarea produsului ca nou, ii da dreptul vanzatorului sa perceapa o taxa administrativa de readucere a produselor la starea in care au fost livrate (diminuare a valorii produsului) ; Cuantumul taxei de diminuare va fi comunicat catre client la receptionarea produselor deteriorate / modificate.
Retragerea Din Contract
Clientul are dreptul ca, inainte de expirarea perioadei de retragere, sa se retraga din contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 din O.U.G Nr.34/2014, in termen de 14 zile incepand de la ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de Client.
Conform Art. 11 din O.U.G. 34/2014, "Inainte de expirarea perioada de retragere, consumatorul informeaza vanzatorul cu privire la decizia sa de retragere din contract"
Clientul informeaza vanzatorul cu privire la decizia de retragere prin urmatoarele metode:
- Email la adresa vanzari.cosmetikon@gmail.com
Clientul are la dispozitie 14 zile de la primirea produselor pentru a anunta retragerea din contract.
Va trebui să returnați produsul în decurs de cel mult 14 zile de la data la care ați comunicat decizia de retragere din contract și vi se va percepe costul transportului returnării produsului, Vânzătorul neangajându-se să suporte acest cost. În cazul în care solicitați retragerea din Contract în cadrul termenului legal de retragere din contract, trebuie să returnați și eventualele cadouri care au însoțit produsul respectiv.
In urma primirii de catre vanzator a notificarii de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, conditionat de returnarea produsului (fara urme de deteriorare, de uzura sau de consum) va returna contravaloarea comenzii, inclusiv costurile de transport facturate (exceptand situatia in care consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decat livrarea standard ). Indeplinirea obligatiei de rambursare se face in cel mai scurt timp posibil de la primirea produsului returnat, insa nu mai tarziu de 14 zile calendaristice.
Cosmetikon.ro va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat.
Rambursarea sumelor se va face folosind aceleasi modalitati de plata ( in cazul plati ramburs / la livrare se face prin transfer in cont bancar transmis neechivoc de consummator ).
Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:
- pentru Comenzile achitate cu card bancar online - prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;
- pentru Comenzile achitate ramburs - prin transfer bancar;
Răspunderea consumatorului pentru FOLOSIREA necorespunzătoare a bunurilor
Pe perioada celor 14 zile, dvs că și consumator sunteți responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii bunurilor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării bunurilor.
Aveți posibilitatea de a deschide ambalajul pentru a avea acces la conținutul acestuia dacă bunuri similare sunt în mod obișnuit expuse neambalate în magazine. În acest sens deteriorarea ambalajului doar prin simplă să deschidere nu reprezintă un motiv de diminuare valorii produsului. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, trebuie să mânuiți deschiderea ambalajului bunurilor cu grijă necesară fără a-l deteriora. Returnarea produselor fără ambalajul original sau cu degradarea anormală a ambalajului precum și cu foliile de protecție aplicate pe articol indepărtate (acolo unde este cazul) poate fi considerată o degradare a bunurilor.
Trebuie să mânuiți și să inspectați bunurile cu grijă necesară. Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, ar trebui să le mânuiți și să le inspectați în același mod în care vi s-ar permite să o faceți într-un magazin de exemplu, aveți posibilitatea să verificați integralitatea produselor, etichetelor, sigiliilor ambalajelor însă nu aveți voie să desfaceti ambalajele primare sau le utilizați. ( în cazul tuturor solutiilor si substantelor) sau nu aveti voie sa utilizati produsele electronice, etc
Diminuarea valorii produsului
În cazul în care bunurile au fost utilizate de dvs într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a acestora, dreptul de retragere nu este exclus însă veți răspunde pentru eventuală diminuare a valorii bunurilor, care este evaluată de vânzător de la caz la caz pe baza unui document justificativ de diminuare a valorii și poate varia că procent din valoarea achitată de dvs și în consecință vi se va returna o suma de bani mai mică decât ați achitat dvs
Diminuarea valorii bunurilor poate constă în costuri de curățare și reparare, de înlocuire sau adăugare de accesorii, etc pentru a aduce produsele la starea inițială. În cazul în care, după aceste operațiuni, astfel de bunuri nu mai pot fi vândute că produse noi, acestea vor fi vândute că bunuri de ocazie (second hand) la un preț semnificativ mai mic, caz în care diminuarea valorii va consta și în pierderea de venit pentru vivartattoo.ro ce va fi justificată în mod obiectiv.
Posibile situații care pot conduc la diminuarea valorii produsului returnat (lista neehaustiva)
- Uzarea/testarea si degradarea produsului sau a unor componente ale acestuia că urmare a manipulării sau utilizării defectuoase sau în condiții extreme sau indepartand elementele de identificare ale acestuia
- Returnarea produsului cu urme de murdărie sau cu urme că a fost supus operațiunilor de curățare/spălare
- Degradarea vizibilă a unui produs sau a unor componente ale acestuia, ca urmare a nerespectării instrucțiunilor de întreținere/utilizare sau a mențiunilor din certificatul de garanție.
- Returnarea produselor fără ambalajul original, fără accesorii sau cu degradarea anormală a ambalajului a produselor.
In cazul in care cumparatorul refuza diminuarea valorii produsului, se va reexpedia produsul initial, pe cheltuiala acestuia. Vanzatorul nu este autorizat din punct de vedere al legislatiei nationale sa comercializeze produse de ocazie.
In aceste categorii de bunuri care nu sunt exceptate de la retur dar care pot face obiectul unei diminuări a valorii produsului dacă sunt utilizate mai mult decat este necesar pentru determinarea „naturii, caracteristicilor şi funcţionării„ sunt de exemplu aparatele / echipamentele electronice de tatauaj, micropigmentare, microblading, microneedling precum si produsele din sectiunea mobilier si accesorii ( lista nefiind exhaustiva)
Exceptări de la dreptul de retragere
În conformitate cu prevederile legale (OG 34/2014, art 16) sunt exceptate de la retur o serie de produse, printre care și „bunurile care sunt susceptibile a se deteriora„ sau „bunurile sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi bunuri care au fost desigilate de consumator„
Nota:
Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena, în cazul în care au fost desigilate și sau folosite/consumate:
Produse livrate eronat de catre vanzator
In cazul livrarii unui alt produs decat cel comandat, trebuie sa semnalati incidentul vanzatorului in maxim 24 de ore pentru a rezolva incidentul.
Nu primim colete returnate cu plata ramburs.
Returnarea se va face prin curier la adresa de mai jos :
SC MAVIC ONLINE S.R.L.
Str. VALERIU BRANISTE Nr. 56, Sector 3, Bucuresti
Telefon : 0799423022